Veel gestelde vragen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Binnen Nederland werken wij met een aantal verschillende vervoersmaatschappijen:

Worden er verzendkosten berekend?
Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht vanaf € 50,-. Daaronder rekenen wij € 7,- per bestelling.  

Wat zijn de kosten en procedures bij een retour?
Het retour zenden van de bestelling is mogelijk tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het pakketje. Sluit het ingevulde retourformulier bij en verpak het pakketje goed. Lever vervolgens het pakketje in bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie. De kosten voor het retour sturen is voor uw eigen rekening. LET OP: het bedrag zal binnen 14 dagen bijgeschreven worden op uw rekening.

Breng je het artikel terug in onze winkel? Dan hoef je geen retourkosten te betalen.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.

Bestellen:
Hoe log ik in/maak ik een account aan?
Wanneer u al klant bent, kunt u rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien u nieuw in onze shop bent, kunt u ervoor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van uw keuze. Vervolgens kiest u de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heeft u het gewenste artikel in uw winkelwagen geplaatst. Indien u meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kunt u het aantal aanpassen.

Waarom kan ik niet met Afterpay betalen?
Afterpay kan om verschillende redenen de betaling afwijzen. Check altijd goed of alle gegevens kloppen en gebruik altijd je eigen gegevens zoals geboortedatum en telefoonnummer. 
Wanneer je voor het eerst gebruik wenst te maken van Afterpay, is het niet mogelijk om de bestelling op een afwijkend afleveradres te laten bezorgen. Jouw persoonlijke adres en afleveradres moeten overeenkomen.

Nadat je bestelling is bezorgd, kun je op je gemak alles bekijken, proberen en ervaren. Je ontvangt per e-mail een betaaloverzicht van Afterpay. Je krijgt 14 dagen de tijd om te betalen. Dit kan je ook eenvoudig via de Afterpay app doen. Meer over Afterpay kun je hier lezen. 
Worden er betaalkosten berekend?
Er worden geen extra betaalkosten in rekening gebracht.  

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
Tijdens het afrekenproces kunt u uw code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in uw betaaloverzicht.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als u een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijgt u van ons een orderbevestiging in uw email. Hierop staat een overzicht van de door u bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Nee, uw bestelling wordt direct verwerkt en verzend klaar gemaakt. U kunt uw bestelling uiteraard altijd retour sturen. 

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit? 
Je kunt jouw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces voer je jouw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voer je vervolgens het adres in waar je het wilt laten afleveren.

Spaar ik ook VIP/CLUB-punten met mijn webaankoop? 
Nee, met uw online aankoop spaart u geen VIP/CLUB-punten. 

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor u gereserveerd als u de bestelling heeft afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen uw artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in uw maat op de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel 0341-25 35 07. De voorraad van de webshop wijkt af van de voorraad in de winkel.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW?
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
U kunt uw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen u om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. U krijgt zo snel mogelijk uw geld retour gestort op de rekening waarmee u betaald heeft. In dit geval rekenen wij geen retourkosten.

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kunt u opnieuw bestellen bij ons in de webshop. Indien het gaat om een andere maat, kunt u contact met ons opnemen of wij de betreffende maat in de winkel op voorraad hebben: 0341 - 25 35 07

Wat zijn de regels voor het retourneren?
De geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd, ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Het éénmalig passen van kleding wordt hierin niet beschouwd als gebruik.

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van een pakket.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.

Heeft u een klacht?
Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan per mail op webshop@meijers-mode.nl of telefonisch via 0341-253507. Bij e-mail wordt uw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:30 uur en 18:00 uur. Wij geven u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst?

Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retourformulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retourformulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

Jouw retour mag naar onderstaande adres gestuurd worden:

Meijers Mode
t.a.v. retour afdeling
Dorpsstraat 42-44
8071 BZ Nunspeet

Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op jouw rekening gestort. 

Overig 
In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit?
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op productniveau.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door uw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door? 
In uw account kunt u zelf uw adres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw adres te wijzigen. nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 


Ik heb een nieuw mail adres
In uw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw e-mailadres te wijzigen.

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Bent u uw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, u kunt uw wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. U ontvangt hierna een mailtje, met uw inloggegevens.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat u hiervoor heeft overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van uw bestelling worden naar u opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing?
Jazeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat u als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Klantenservice